Zwaaien, trekken en tillen

zwaailamp op steunDe voltooiing van de Desert Beagle nadert zijn einde. Er moet nog wel een en ander gebeuren maar het eindplaatje komt in zicht. Hier alvast een paar van die plaatjes, gemaakt door Jip Saris – waarvoor dank – die ons bovendien de gelegenheid bieden het modificatieproces op de voet te volgen. Klik op de foto’s voor een vergroting.

Bumperlier

TJM OX 12000 Lbs lier

De Desert Beagle is uitgerust met een TJM OX 12000Lbs lier die, in tegenstelling tot wat je vaak ziet, niet in een speciale lierbumper is gemonteerd, maar direct op het chassis en keurig in de bestaande bumper is weggewerkt. Voor op deze bumper komen nu nog 2 verstralers en 2 breedstralers zodat bij het rijden in het donker het ontbreken van straatverlichting redelijk gecompenseerd kan worden. Geen luxe gezien de staat waarin veel wegen verkeren of paden die genomen moeten worden om een geïsoleerd dorp te kunnen bereiken.

Ter ondersteuning worden ook nog 2 verstralers en 2 werklampen voor op de kap, dus boven bestuurder en bijrijder, gemonteerd. Zeker in de regentijd kan de opspattende modder je volledig beroven van de lager geplaatste verlichting.

Veilig werken – ook in het donker

Werklampen en zwaailicht steun achter

Werklampen en zwaailicht steun achter

Op diverse tactische plaatsen zijn opsteeksteunen gemonteerd, zoals hier aan de achterzijde van het roof-rack (in de witte cirkel), ten behoeve van zwaailampen. De zwaailampen worden niet vast gemonteerd maar zijn afneembaar en kunnen daarom naar wens op de meest ideale plaats gestoken worden. Als je langs de weg staat met pech of ter ondersteuning van een ander voertuig vormen deze hooggeplaatste zwaailampen – die zelf ook nog een hoge flexibele arm hebben – een niet te missen waarschuwing.

De werklampen achter, die door hun plaatsing ook bruikbaar zijn als de foxwing volledig is uitgezwaaid, bieden zelfs in de gitzwarte Afrikaanse nacht nog voldoende licht om te sleutelen aan een voertuig dat achter de Desert Beagle staat. Minder dramatisch maar wel handig – ze vormen ook een aardige ‘binnenverlichting’ als we een maaltijd willen bereiden, het roadbook moeten raadplegen of gewoon wat willen lezen.

Omdat je nooit van te voren weet aan welke zijde van het voertuig je werklicht nodig hebt zijn ook voor 2 werklampen gemonteerd.

Links, in de groene foedraal, is de ingeklapte foxwing te zien.

Voor het serieuze hef-werk

Hi-Lift Jack

Hi-Lift Jack

Aan de rechterzijde van het roof-rack hangt een Hi-Lift Jack. Dat is dat rode ding met gaten.

In de witte cirkel weer een opsteeksteun voor een zwaailamp waarvan we er 2 bij ons hebben. Bovenop het roof-rack zijn de twee jerry-cans en het extra reservewiel zichtbaar.

Dit bericht is geplaatst in Actueel, Auto, Voorbereidingen. Bookmark de permalink.

Geef een reactie

Jouw e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

*

De volgende HTML tags en attributen zijn toegestaan: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>